miércoles, 11 de diciembre de 2013

11 de Desembre, J.GIMENO SACRISTÁN

"L'EDUCACIÓ OBLIGATÒRIA: SEU SENTIT
EDUCATIU I SOCIAL "

L' educació obligatòria és un dels cicles d'educació, ensenyament o estudis que de forma obligatòria ha de cursar un xiquet o un jove, i el currículum, durada, objectius, continguts, procediments i metodologia, varien en funció del sistema educatiu de cada país i època.
Durant esta sessió, ens vam dividir en grups i vam llegir un apartat de la lectrua de J.Gimeno Sacristán. Un dels punts importants és que l'educació obligatòria es basa en una escolaritat igual per a subjectes diferents en una escola comuna. És a dir, tots els xiquets tenen dret a l'escolaritat, però cada un és diferent en la manera d'aprendre dins de la mateixa escola o aula.

La consideració de la diversitat humana és una constant en la història dels sistemes escolars, en el pensament en general i en l'educatiu, en particular, en permanent relació dialèctica amb la proclamació de la universalitat de la naturalesa humana, de la qual es dedueix , entre altres coses
el dret a rebre l'ensenyament en condicions d'igualtat.

L'escola i el seu currículum, que han de ser oportunitats per a tothom, passen amb
massa facilitat a ser estructures de dificultats graduades que tothom ha de
superar un mateix ritme i amb les mateixes ajudes, de manera que en cada un dels
graons que estableix la graduació mesurem als subjectes per veure si són aptes o
no, els diferenciem i els diem a molts que són desiguals als altres. Si és
oportunitat d'aprenentatge en l'escolaritat obligatòria, els continguts culturals es
converteixen en escala jerarquitzadora i excloent dels que ascendeixen a poc a poc, es
detenen en el camí o, simplement, rebutgen l'escala perquè no els atrau pujar
per ella, o perquè desconeixen on condueix i no veuen motius per ascendir per ella. Els professors de l'ensenyament primari estan acostumats a la varietat i disparitat de situacions individuals respecte de la norma ideal; pels que treballen en l'ensenyament secundari obligatori aquesta "diversitat de nivells" sol xocar amb la cultura professional purificada a batxillerat, més seleccionadora i
propícia a jerarquitzar.




No hay comentarios:

Publicar un comentario